lördag 31 mars 2012

Tokyo International Anime Fair 2012

Var på Tokyo International Anime Fair förra helgen! I ärlighetens namn är jag inte så intresserad av anime längre, men är inte den som är den om skolan delar ut gratis biljetter. Det var lite som jag föreställer mig en bilmässa för 20 år sen, mycket män och söta lättklädda tjejer som gjorde reklam för de ganska ointressanta kommersiella produkterna, men några guldkorn fanns att hämta, och mycket gratis godis fick man (vi kom in tomhänta och ut med två gigantiska kassar fulla av, ja... flyers, manga, munnskydd, tygväskor, riskex osv osv).

Oj oj vad hände med den här maskoten? Japan, you have let me down...




Snubblade över en av mina absoluta favoritfilmer Kanashimi no belladonna. Ska man vara nogräknad är den mer stillbilder än animation, men vilka stillbilder! Se ovan. Och se filmen! Den fanns på youtube innan men nu är det bara en sorglig trailer kvar:


Rowr.

Ett av många kuttersmycken.

Ghibli's hörna ^_^

Fina akvareller. MEN är det bara jag som känner att Ghibli har blivit, eh, Disney? Såg 'Kari-gurashi no Arietti' nyligen och visst var animationen superb men... nej. Soundtracket var vidrigt smörigt, berättelsen väl slätstruken och störde ihjäl mig på mamman. Fortfarande en mysig film men de forna filmernas storslagna magi kändes sorgligt bortblåst. Synd.

'Hej jag är en produkt... eh, jag menar, jag gör reklam för produkten'

Black Jack original! Av Osamu Tezuka's hand! Coolt *^_^*

Uppfriskande påklätt! Fast ändå kanske inte väldens roligaste extraknäck.

Det var allt från Tokyo!
Kärlek! (^_^)/

3 comments:

Minochi 1 april 2012 kl. 02:57  

WAAAH!! SUGOI!!
((Otl, den där booth baben i svart läderimitation gjorde mig lite sad, jag hoppas hennes synliga revben inte beror på påtryckningar och anorexi. : ( FANNS DET INGA BOOTH BLOKES BTW?))
Den där Belladonna filmen ska jag helt klart ta och se!!

Åsa Ekström 1 april 2012 kl. 09:09  

Tyvärr inga söta pojkar... fel mässa kanske. Tror jag måste gå på butler-café snart för att få balansen återställd ;)

Minochi 2 april 2012 kl. 06:34  

OMG!! Om du gör det, lova att ta kort!! *A*

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP