söndag 23 oktober 2011

Veckans snacks deluxe edition

Ok jag lovade att jag skulle hålla bloggandet om konstiga snacks till ett minimum, men det är svårt när man är i Japan, vill jag lova! Så kompromissar och slänger ihop ett urval av i ett blogginlägg istället. Massor av flugor i en soppa!


Vatten med salt och lychee-smak, någon? Smakar väldigt lite salt och väldigt mycket lychee: 3/5. Minus för för mycket socker, men vad förväntar man sig, Japaner älskar sitt vita pulver. Säker på man kan snorta både socker och salt på rätt barer en sen lördagkväll.

Bruléepudding i flytande form! XD

Oh this is old school! När vi senast såg chockladcigaretter i Sverige ja då jag jag knappt ens född. Befriande politiskt okorrekt: 0,5/5, vi har ändå vuxit ifrån det här.

Pumpacheesecake som en pinne: 5/5 allt blir godare och godare ju närmare pocky-form det kommer.

Skruvar på japanska: 3/10, helt ok om man gillar curry. Det ska det vara, av någon anledning.

BIG melonpan: 3/5, lite overkill men plus för priset, 100-yen butiker i mitt hjärta!

Koda Kumi chocklad för the fanboy: 2/5, de har inte lagt krutet på chockladen, precis.

Keso och blåbärsdipp på skolans invigningsfest: 0/5, bajsäckligt. Jag är ledsen, skolan.

Födelsedagstårta från huset! 5/5 <3 Strawberry shortcake är så japan-kitsch som man kan komma, speciellt i juletid när man får en tomte på toppen.
Nu ska jag rita också.

0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP