onsdag 19 oktober 2011

Lolita goes prowrestling goes awesome

Alltså kolla in det här för det är typ det coolaste jag någonsin sett:


Min huskompis Keiichiro Nakamura jobbar med film -min japanska tror att han är producent- och har gjort en kortfilmen Mr Rococo om en Lolitatjej som sadlar om och blir prowrestler till musik av Anna Tsuchiya (tydligen brukade Anna komma hit till huset och supa back in the days)! Sjukt coolt! Det är för övrigt min andra huskompis från Norge som spelar den biffiga tränaren XD

Man kan ladda ner mästerverket för den billiga penningen av ca 30 kr här:

På japanska visserligen, men tro mig, man förstår sammanhanget. Värt!
Den ska tydligen också turnera till NY filmfest. Woho!
Filmens officiella hemsida: http://mrrococo.net/

3 comments:

NataliaBatista 21 oktober 2011 kl. 01:02  

Häftig trailer!!
Varför har vi inte sådana häftiga kortfilmer i Sverige?? *gråter*
Väldigt bra klippt, och jag gillar den alltid så galna och lite nördiga vinklingen! Definitivt en film man vill se! Men... Har inte Iphone ;_;

Åsa Ekström 23 oktober 2011 kl. 02:52  

Den var fantastisk! Japansk feminism alltså, det är inte varje dag man stöter på den. Fina grejer. Men den finns ju bara som app, tyvärr T_T Hoppas allt är bra med dig annars och att tuschet flyter! Kaninen är nu Tokyos finaste mobilhänge, kan rapporteras :D

Tomas Antila 23 oktober 2011 kl. 08:06  

Jag håller med dig Åsa, det där var det nog det coolaste jag har sett!O_O

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP