söndag 29 maj 2011

Uppcon 11

I helgen är det Uppcon i Uppsala; skandinaviens största j-pop/manga/anime konvent!
Klicka på bilden för att komma till deras hemsida.

Det är första gången jag ska till Uppcon så jag är sjukt pepp :D
Extra kul att komma dit eftersom jag förmodligen inte kommer kunna ta mig till B.L.Y.G i år (Sveriges Shonen ai/Yaoi konvent), väldigt tråkigt.
Det jag ska göra på Uppcon är i alla fall att se allt med Olivia (det är Nana-manin igen) *^^*

Och sen ska jag givetvis jobba också. Om man går in på hemsidan och klickar på allt kommer man till slut till min lilla ikon:


Nu har jag gått en signeringstid också, kl 15.00 på lördagen! Så schemat är:

Lördag 4/6:

10.00 - 11.00: Livet som Mangatecknare

Föredrag där jag pratar om Sayonara September, berättar om mina erfarenheter som tecknare, pratar om den sensaste boken och reder ut begreppet svensk manga. Det blir naturligt nog självcentrerat men det finns några guldkorn bland mina eskapader att berätta. Tiden från seriestudion i Japan brukar folk tycka är mest intressant att höra om.

12.30-13-30: Paneldebatt om den svenska mangamarknaden eller hur blir man egentligen utgiven?

Tecknarna Natalia Batista (Nosebleed studio), Catarina Batista (Nosebleed studio) och jag analyserar tillsammans med David Borgström från Science Fiction bokhandeln den svenska seriemarknaden och läget för Svensk manga idag. Vad hände egentligen när nästan all manga utgivning lades ner? Vad har man som tecknare för möjligheter att bli utgiven? Kan vi tillsammans skapa en nytändning av gårdagens mangaexplosion? Kom och lyssna för svaren på dessa frågor och mycket mer. Moderator är Elise Rosberg.

15.00: Signering av Sayonara September vid SF-bokhandelns bord


Så peta in dom här två eventen i kalendern om ni ska till Uppcon! Kul med paneldebatt, mycket att tycka om den svenska mangamarknaden (eller bristen på) i dagsläget.
Yorishiku ne!

7 comments:

Anonym,  29 maj 2011 kl. 14:18  

Kom till NärCon också!

Åsa Ekström 30 maj 2011 kl. 01:46  

4-7e augusti... det är lite långt bort för att säga men det betyder alltså inte definitivt nej i alla fall :)

desh 30 maj 2011 kl. 09:26  

Nooo! jag som bara ska dit på söndagen en sabbis T.T

Linda 30 maj 2011 kl. 12:40  

Jag komer, jag kommer jag kommer! Har inte ens hunnit köpa SS 2ännu!

Gottis-chan 30 maj 2011 kl. 23:00  

Ja, vad sjutton VAR det som hände egentligen? >o> Hurr hurr

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP