fredag 13 maj 2011

Teknik

Har precis fått min nya ritplatta på posten! Min gamla var jag tvungen att lämna i Tokyo när jag hade lite väl bråttom från radioaktiviteten (jag + alla andra utlänningar var väldigt paranoida just då) tillsammans med min scanner, mina bästa gympaskor och en ansenlig mängd kläder. Nåja, jag hoppas ritplattan har hookat upp med scannern och har hett scanner/ritplattesex på någon strand nånstans medan jag tänker på dom både med öm nostalgi.

Hursom att få en ritplatta igen känns som att ha fått sin arm tillbaka efter en plågsam amputation, lite som att lord voldemort har gett mig en sån där fin silvrig hand i sista kapitlet, fastän en silvrig ritplatta, då. Till alla som kämpar på med musen där ute ('jo men jag har alltid använt mus det går bara bra det där med att det skulle gå fem gånger snabbare med ritplatta är bara helt överdrivet här i huset gör vi som vi alltid har gjort) vill jag hälsa att en mus är bara bra om den sitter fast på en kvinna.


Varsågod Japanfoto för att jag är en så bra kund.

Mmm.

Vi är hemma - välkommen i familjen.


Och - apropå tekniken och lite Japan vill även jag passa på att belysa ett annat fynd jag gjorde i Tokyo dagarna innan min stora flykt, ett fantastiskt litet och charmerande ritbord i A-4 format som väger mindre än ett halvfyllt mjölkpaket. Titta på fint det är!!!


Jag vet det inte är någon annan yrkesgrupp utom serietecknare som fortfarande använder ljusbord post 80-tal, men eftersom det är a och o i mitt tecknande är det märkligt jag inte investerat i ett smidigt innan (speciellt om man är maniskt resande). Inte så att jag inte gillar mitt gamla (se tidigare foto) men jag kan inte lyfta det utan hjälp, egentligen.
Mitt nya är så fint. Kärlek! ^_^

1 comments:

Tomas Antila 15 maj 2011 kl. 06:56  

Jag hoppas att det är nån Otaku som hade spanat in den heta blonda tjejen som snodde din anseliga mängd kläder;)
Jag tror att radioaktiviteten i luften gjorde att scannern och ritplattan fick ett eget liv. Sedan har de comfort sex eftersom de blev lämnade ensamma. Eller så kommer de tillbaka och ska hämnas!

Verkligen behändigt ljusbord. Och en annan sak: Det finns ingen annan yrkesgrupp än serietecknare som blir imponerade av sånna fynd;)

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP