tisdag 8 juni 2010

Cover happiness

Dear trusty readers (?)! I present to you *tum tum*... Sayonara September book 2 cover!!
Or well, we have two version so far; one with a gigantic "2" on it and one with a not so gigantic one on it:


Gigantic


Less so

Since I'm so pleased there will be a second book I'm leaning towards the first one, but let me know what you think! As you can see I'm not much for variation when it comes to cover. Or more something like "after 12 code colored childrens book covers I'm never swaping colors on another cover again! Damnit!!"
Oh, and forgot to finish coloring one eye. But there will be poisonous red color in the left one as well.

However bad news for readers is that the book WILL NOT BE OUT TILL FEBRUARI 2011! Fear not however (?), I'm thinking this generous deadline will give me time to get going on the 3rd one and if I'm lucky and very ambitious, who knows, bookfair september 2011?
Gambarimasu!

love

å

10 comments:

offie,  9 juni 2010 kl. 09:51  

i like the first one too ^^ it looks much better than the other one i think ^^

Anonym,  11 juni 2010 kl. 12:41  

Det var en sak som du sa här som jag tyckte var lite intressant: så det var ingen självklarhet att det skulle få bli en volym 2? Är det så att förlagen kan bestämma hur många böcker en serie får lov att bli också på så sätt?

Åsa Ekström 12 juni 2010 kl. 02:08  

Minochi: Det beror lite på hur böckerna säljer; oftast om man påbörjar en serie ger man ju ut alla böcker, men om inte en enda bok säljer är det förståeligt om förlaget inte vill gå vidare.

Med ss skrev vi in en klausul i kontraktet som sa att förlaget måste ge ut 2an om 1an säljer mer än 1000 ex. Nu är det på håret eftersom bok 1 såld precis 1000 ex, vilket är väldigt dåligt för en debutbok, men förlaget tror på serien så det är bara att hålla tummarna att 2an säljer mer, så 3an får komma ut.

Puh!

Anonym,  12 juni 2010 kl. 10:37  

WHAT?? Bara tusen ex!! D8
Fast jag tror jag vet vad man kan skylla på: Jag har nämligen inte sett en endaste SS bok i NÅGOn av bokhandlarna här i Västerås. Jag kollade även i Eskilstuna och där fanns nada. Enda stället jag hittar den på är affärerna i Stockholm which is really weird. D8;
Fler bokhandlar borde köpa in SS, den förtjänar det verkligen!!

åsa 13 juni 2010 kl. 02:28  

Yup, tror det har med det att göra. Vilket är himmla tråkigt, men vet inte riktigt vad man ska göra åt det.

Får ligga på förlaget! ^^

Anonym,  17 juni 2010 kl. 03:42  

Jag gillar den gigantiska 2an för den är inte lika diskret som den mindre 2an, desutom så gillar jag den rödaktiga färgen på tröjan på det första exemplaret ♥

Keep Up The Good Work ÅSA!

Rin-chan 21 juni 2010 kl. 11:15  

Aaaaaah~ februari?! ''orz... aja, då har man någonting att verkligen längta efter, vilket man sedan uppskattar ännu mer när man väl tillslut får den i sin hand! :3 (Y) keep up the good work~! Och hoppas att ditt öga inte blir värre igen!
Gillar båda omslagen, fast den första är liiiiite mer tilltalande, från min sida ;)


Ya na!♥

Anonym,  25 juni 2010 kl. 20:11  
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym,  6 juli 2010 kl. 07:07  

Jag tycker att den första är bäst eftersom den ser mer ut som att den hör till samma serie som den första boken, än det andra förslaget gör.

Gambatte!

Linda Å,  26 augusti 2010 kl. 00:52  

Gillar det! Tänkte först inte på att första boken och andra bokens framsidor flyter ihop.. jag är så fruktansvärt nyfiken på denna.. spök-kvinna/gamla minne som dyker upp hos Alex hela tiden.. en anledning till att längta efter nästa :D och hoppashoppashoppas du får ha fanart med ;) kolla facebook! (och svara där jag är hopplös på att leta upp om folk svarat :)

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP