måndag 28 september 2009

bokmässan rapport dag 3!

And the blogging goes on! (Det kan ju tilläggas att jag nu bara rapporterar om vad jag gjorde på bokmässan. Väldigt ego. Men det är ju min blogg, me me me!)

I vilket fall, jag har gjort mig hemmastadd på mitt hotellrum!

Lunch med Bonnier Carlsen: Till vänster min redaktör för Drakriddare Daniela de Villa och till höger Karin Lemon, också barnboksredaktör, dock inte min.

Daniela är den som får oss att fortsätta producera tam-böcker även när jag och Jo (som skriver) är långt nere i prestationsångestens hålor. Hon är väldigt fin och otroligt uppmuntrande ^_^

Jag och Henrik Lange signerar i Kartagos monter. Den här bilden har jag snott från Linda Ågren, tack Linda! Jag har faktiskt inte bett om lov, så du får säga till om du vill jag ska ta ner den... ehum...
Och jag fick de mest underbara teckningar! Tusen tack till alla som kom på signeringen, och tack för alla bilder! Jag blev helt rörd! I framtiden vill jag ju gärna vara Sveriges mangafarmor till hjälp och stöd för nya talangfulla tecknare! Här, till exempel, har vi bilder från Moa Persson:

Cute!! XD
Och den här jättefina teckningen fick jag från Kjersti Mansås:

Tack Kjersti! Och tack för att du kom! ^_^
Och sen sist men inte minst världens charmigaste fanart från Malva! Kolla in minerna på Alex och Christoffer, och Alex och Lillian i djurdräkt! Det är så bra! Jag har ju redan material till nästa boks fanartgalleri om det blir något!

Till och med en serie fick jag (jag var tvungen att hacka upp den och sätta ihop den för att man ska kunna läsa):

Ja, det är guldet, som Gunnar Krantz skulle ha sagt.
Sen hade jag lovat en sjöjungfru till Linda Ågren, som mötte upp i monterns soffa och här håller upp sitt kap:

Bilden är lite upp och ner, men föreställer i alla fall en sjömans-bishonen som har tentakel-sex med en bläckfisk. Fram för mer altenativ sexualitet tänkte jag.

Så var det bara en sak kvar på mitt lördags-schema, nämligen att göra skäl för dagens gratislunch med Bonniers; jag och Jo var på scen för att göra reklam för Drakriddare.
Jo till vänster pratade om böckerna och ritade drakar när jag väl kommit över den inledande förvirringen vad beträffade min roll på scen (vi hade inte förberett nåonting, panik är kreationens moster, minst). Gustaf Lingmark tog bilden nedan, jag lånade den med och hoppas det är ok!

2 comments:

Becca,  28 september 2009 kl. 21:44  

Ack, synd att jag inte riktigt ser teckningen med bläckfisken och sjömansbishonen.. Med tanke på allt DÅLIGT sex det finns -människor emellan- så kan vi bara sikta mot nya mål... Härligt att du är en visionär inom området.

Linda.aagren@spray.se,  29 september 2009 kl. 07:30  

Det är helt okej att ta bilden ;P
Wiieee, men skulle inte bilden av oss två vara med också? :) Kan förresten skicka en inskannad version av din havsman så den syns bättre

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP