onsdag 9 oktober 2013

If I were a boy...

Ack saker man gör när man lämnar sin utstakade stig som serietecknare....


Vi fick en uppgift i skolan att göra ett cd-omslag och tänkte det vore coolt att göra ett som Man. Så beväpnad med ett lösskägg och min killes kvarlämnade kläder omfamnade jag min androgyna sida, booklet och allt.

Det visade sig att jag var en väldigt slemmig typ som rökte och drack mycket. Plötsligt har jag en mycket större förståelse för dragqueens som har på sig peruker från 80-talet och tre lager glittersmink; testar man något vill man göra det extremt vilket givetvis = könssterotypa klichéer.

Omslag

Känslig och lite svår man...

fast ändå gangsta...

i motljus...

Mmm... sunkighet

obeservera att min dedikation inte räckte till att röka på riktigt, fimp upplockad från huskompisarnas veranda.


Men det är roligt; gillar att leka med könsroller, speciellt i ett land där de är så pass cementerade som i Japan. 

0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP