tisdag 15 februari 2011

Likt en california roll...

En radiointervju senare har jag liknat min seriegenre vid sushi och sagt skit i direktsändning. Jag vet det senare är sjukt mild i dagens samhälle, men det lyckades i alla fall göra min far upprörd.
I stort gick det bra dock, jag körde samma taktiska drag som alltid och pratade på som en duracell-kanin.



I studion, en låt innan live



Fina Tara Moshizi var programledare, och jättebra sådan. Vi har ju ett förflutet, Tara och jag kom jag på tillslut, hon intervjuade mig en gång till City Malmö Lund för dryga året sen. Det är ett litet land!

För att höra intervjun inslaget gå till P3 Populärs hemsida:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2785&artikel=4350651

Jag ser så glad ut för att jag har fått kaffe.



På vägen hem ägnade jag mig åt den egofixerade vanan att titta in i bokhandlar och se om dom har boken framme (needless to say om dom inte har flyttar man guerilla-aktigt fram den och går snabbt därifrån). Hittade den här på Akademibokhandeln vid sergels och är stolt som en hönsmamma över att min utflygna baby fick stå på samma hylla som Nana, min bibel i mangaträsket *^o^*
Yazawa sensei, jag är inte värdig!!

Sist men inte minst, off topic för dom med mycket fritid kolla in den här bloggens sjukt intressanta psykoanalys av Tonari no Totoro en vän tipsade om:

http://my.opera.com/sukekomashi-gaijin/blog/tonari-no-totoro

Varnar dock för att ni aldrig kommer se den gulliga barnfilmen med oskuldsfulla ögon igen...

0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP