onsdag 25 april 2012

Till minne av en Amazon

Kristiina Kolehmainen 1956- drakens år 2012.

Tack för allt, ett tack som jag tror alla Sveriges serietecknare (och några till) ställer sig bakom utan reservationer.
Av någon anledning drar jag mig till minnes en konversation jag och Mattias Elftorp hade på vad som förmodligen var en av Galago relesefester under Spx, kanske förra året, kanske inte, de luddar ihop sig lite. Hur som helst, den gick nåt såhär:

"Mattias: Kristiina verkar också ha roligt.
Jag: Jasså?
Mattias: Hon står utanför och smiskar en glad fransk serietecknare på stjärten.
*jag kontrollerar fakta*
Jag: Vilken kvinna hon är ändå.
Mattias: Jag vet! Så jäkla cool!
Jag: Man kan ju hoppas man blir som hon en dag"

Vila i frid < 3

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP