torsdag 29 oktober 2009

Sayonara September i... färg?

Så var helgens strapatser över, releasefest och konvent tillika!
Dessvärre har jag ingen kamera för tillfället efter vad som liknar en oavsiktlig avrättning av den jag hade, så inga foton denna gången :(

Men inte desto mindre har jag andra bilder att bjuda på; ifrån min käre vän Janne.
Janne och jag träffades på ett mangakonvent i Hagsätra back in the days of Mangakai Dogakon (typ år 2000? kanske?); jag hade inga bekanta intresserade av manga/anime på den tiden och fick alltså gå själv (ack). Men så på ett konvent får jag plötsligt syn på en man som har snygga/relativt normala byxor på sig. Jag tog det som ett tecken, tog kontakten, och på den vägen har vi varit ända sen dess (Janne är som hängiven läsare kan märka även name till en av karaktärerna i Sayonara ^_^).

Vart var jag nu? Jo, till skillnad från sagda name är Janne väldigt duktig tecknare, men riktar sig till... eh, den lite äldre målgruppen av mangaläsare, för att använda en väldigt diplomatisk omskrivning av barnförbjudet material. Men nu har han tagit Sayonara under sina vingar och färglagt två bilder från serien:





Ta daa---ah! Coolt, huh! Det är alltid intressant att se andra tolkningar av vad man gör, och Jannes färgläggning är ju som som glass med extra strössel på, speciellt som jag är så feg (subtil för att använda en väldigt diplomatisk omskrivning) med färg. (gillar hur kuvertet är brunt; dvs ett japanskt kuvert).

Ureshii--- *^___^*

5 comments:

Lina Neidestam 29 oktober 2009 kl. 14:50  

Sjukt fint!

Istället för att hänvisa folk till gratisläsning här i vänstermarginalen borde du länka till adlibris så dom kan köpa boken istället så du blir RIK!

Kram// Lina

åsa ekström 30 oktober 2009 kl. 04:45  

Ja han kan sin ritplatta den mannen. Men min plan är ju sneaky på sitt vis Lina, bara halva boken kan man läsa online. Så då blir man beroende och måste köpa den för att få resten.
Nästan evil, faktiskt.

Ps. Zelda är bäst. Faktiskt. Det har jag sagt igen, men det tål att sägas många gånger. Det är lite en sån serie som jag önskar jag kunde göra. Keep it up! Ds

Anonym,  1 november 2009 kl. 10:56  

WOW!
den där färgläggningen är fantastiskt!!!
att se Christoffer som brunnett var verkligen något nytt, jag trodde hela tiden att han var typ blond eller ljushårig!

nå Åsa, är han ljushårig eller e han brunnett?!
btw, så har typ 50% av min skola börjat att läsa Sayonara September, på grund av att jag började göra lite reklam för dig genom att prata väl om dig, men det är du värd så duktig och awesome som du är >.< !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

åsa ekström 2 november 2009 kl. 17:00  

Waaah go Malva go ;)
Arigato! Hur skulle det gå för serien utan dig?

Färgläggningen är Jannes version, men i mitt huvud har silverfärgat hår och med blandad hudfärg, typ ljust chockladfärgad? Chocklad är ju gott.

Anonym,  2 november 2009 kl. 22:53  

mm...marab..I mean Chocklad Christoffer
näe nu fick du mig att bli sugen på chocklad >.<

domo arigato! men den som man verkligen ska täcka är ju självklart du som skapade denna underbara serie ^^ ~♥

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP