måndag 28 september 2009

bokmässan rapport dag 1!

Ja alltså nu är det ju inte livebloggande direkt (det är måndag idag) men tänkte ändå dela rapportera en dag i sänder!


Så här pigg var jag på tåget på väg till malmö. Det första som händer är att jag får springa till tåget som jag hinner med med 30 sekunder, och eftersom jag inte motionerat på 6-7 år tog det mig ett tag att stoppa tillbaka mina lungor som jag kräkts upp.
Sen trillade jag på Simon Gärdenfors och Kolbeinn Karlsson. Hej seriesverige! 
Vi läste manga.
Väl framme väntade min själsfrände Jonna Björnstjerna på visit från london (hon lämnade oss för resten av världen) som jag sen klistrade mig vid resten av bokmässan! Jonna gör den fantastiska barnboks serien "Sagan om den underbara familjen kanin" för Bonnier Carlsen och fick in oss i vip loungen (där vi förmodligen inte hade så mycket att göra, men i alla fall) där vi snabbt begravde näsan i vinet...

...tillsammans med ingen mindre än Kim W Andersson (Love Hurts på Kartago) som bidrog med karisma och rockstjärne-status i solglasögon, no less.  

Ostron och champagne; det ljuva serietecknarlivet!

Kim, Jonna och... ett jättelikt huvud... på väg till mingel i kartagomontern.

Jag och Kattarina (kanske det bästa som hänt seriefrämjandet på flera år) försöker vara lika coola som Kim. Inte helt framgångsrikt, kan tilläggas. Min redaktör på Bonnier Carlsen förklarade att Bokmässan är en enda stor firmafest, vishetens ord som visar sig vara träffade.

Min bok ligger och mognar till sig på kartagos bokbord. Fortfarande väldigt surrealistiskt att ha en egen bok, men bra att gömma sig bakom i dylika sammanhang som bokmässan, har man en bok har man plötsligt något där att göra, så att säga.
Den här bilden har jag snott från Fredrik Strömbergs blogg: http://www.sekventiellt.se
(för en lite mer översiktlig rapport).

4 comments:

Becca,  28 september 2009 kl. 21:38  

Haha! "stoppa tillbaka lungorna som jag kräkts upp..". Underbart, någon som vet hur det är.

Becca,  28 september 2009 kl. 21:39  

Men.. ostron? Ostron?? Du skojar.. Juck.

Åsa Ekström 29 september 2009 kl. 00:52  

vi åt faktiskt inga ostron, men jag dissekerade ett med min gaffel. icke desto mindre var vi ju tvugna att ta för oss bara för att de fanns där.

Jonna 12 mars 2010 kl. 05:38  

Åsa nu har jag varit storsint länge nog! Ta genast bort den horribla profilbilden på mig. Tack på förhand /vän av ordning

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP