måndag 29 juli 2013

Uppdatering podcast, signering och NärCon ^^


Det har varit lite sisådär med tillgången på internet såhär på den resande foten, men Seriesystrar har lagt upp podcasten vi spelade in! Ni kan lyssna på den här:

http://www.seriesystrar.blogspot.se/2013/07/avsnitt-5-seriesystrar-asa-ekstrom-sant.html

Vi pratar om allt ifrån att bo och leva i Japan till hur mycket av en själv man tecknar in sig själv i sina karaktärer,   skapandeprocessen av SS och hur man hanterar att jobba med ett tio år gammalt manus. Titta in på Seriesystrar med jämna mellanrum, det är en awesome podcast, tips tips!

Sen var det signeringen på Sf-bokhandeln ja! Det var supermysigt, inte så mycket folk men då fick man å andra sidan tid att prata lite mer med sagda. Utlottade serieoriginalet vanns av min vän Tomas Antila, men det var inte riggat jag lovar ^^;



Pratstund på Sf-bokhandeln (bild: Ola Hammarlund)

Och sist men inte minst NärCon, vilket var roligt för det var ganska oplanerat... som sagt. Jag kom, jag ritade, jag pratade och jag gick! Det är alltid belönande att komma ut ur sin tecknarbur! Tack till alla som kom förbi och pratade, och tack till alla ni som kom förbi och tackade för SS! Tack right back at you! Jag blir sjukt glad varje gång jag hör att någon ens läser det jag gör! Det är den största belöningen som tecknare, I mangarummet där jag var fanns också en hel hög med Mangamania och Shojostars där vi hittade en hel del av mina gamla synder! En del serier hade jag glömt bort att jag hade gjort, så länge sen var det. Måste vara ålders-seniliteten som sätter in... 

Här är i alla fall lite bilder! Jag brukar alltid glömma bort att ta foton dock, så det blev bara tre, men ändå. Har beskurit, blurrat eller lagt svart över folks ansikten vilket alltid blir lite dålig-porrfilms-känsla, men glömde bort att fråga om det var okej att lägga upp bilder, så hoppas det går bra annars får folk protestera. 

Hur man önskar att varje skolkorridor såg ut, varje dag.

Hög med Mangamania och Shojostars. Såatte.... 

Rithäng! Mysigt var det!

2 comments:

RandomFatGuy 29 juli 2013 kl. 16:04  

Gick förbi och tänkte hälsa på NärCon ett par gånger men kändes lite svårt när det var konversation igång ofta och jag var tvungen att springa till andra delar ^^;; Kul att du var där dock!

Åsa,  8 augusti 2013 kl. 02:55  

Aw du skulle ha kommit fram och hälsat :3 Men bättre läge nästa gång :) /Åsa

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP