fredag 24 maj 2013

Mitt liv på japanska


I skolan har vi en klass som heter IC (Internet communication), där vi fick uppgiften att göra en blogg. Kul tänkte jag, då ritar jag en serie. Föga uppfattade mina knapphändiga japanskakunskaper att den inte bara var en övning, utan en blogg som ska uppdateras varje dag, fram tills oktober. Så nu sitter jag här, med en serie om dagen att göra. Och jag gör dom fult. För att jag ritar dom direkt i datorn, vilket jag inte kan, och, givetvis, för att det är en per dag. Tänkte först jag skulle ligga lågt och låta den ligga undangömd nånstans på nätet, men vad fasiken jag gör den ju trots allt.
Men det blir bra, en dag kanske jag renritar den snyggt, översätter den till svenska och ger ut den i bokform eller nåt.

Men så, den som har japanskakunskaper; どうぞう。

http://jappuda.blogspot.jp/

0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP