onsdag 26 oktober 2011

En av många anledningar varför man vill bo i Japan...

Var på den f-a-n-t-a-s-t-i-s-k-a konstnärsbutiken Sekaido i Shinjuku idag, jag vet inte hur många våningar med allt man någonsin inte ens visste att ens konst behövde och som man sen inte kan leva utan!

Bakuman tecknar-set, referensböcker med klassrum i all världens vinklar, ett helt plan med bara raster i rad efter rad, tusch, stålstiftspetsar för alla tuschningsstilar, ljusbord som inte väger mer än ett paket med tofu, osv osv.
Nu skulle jag visserligen bara ha en ny sladd till mitt ljusbord (inga problem, det fixar vi med en specialbeställning från tillverkaren och ringer när den kommit in) men här ska brännas förolämpande mycket royaltypengar snart! ^o^/







7 comments:

Desirée 27 oktober 2011 kl. 03:48  

Aah! Jag vill oxå dit! :D Älskar raster XD Hoppas du har det bra i japan! Kraaaaaaam! <3

minochi 27 oktober 2011 kl. 04:23  

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH
DUUDE I'D LOVE TO BE ABLE TO GO THERE AND GET A BOTTLE OR TWO OF THAT PILOT INK.... *råkade spilla ut sitt favorittusch igår* T_T

Tomas Antila 27 oktober 2011 kl. 10:12  

Wow! Himlen! Jag tycker att det är roligt att dom säljer Bakuman-ritsett. I mangan dissar dom ju sånt:D
Det där verkar ju vara en underbar plats, men jag tycker det låter lite läskigt också. Tänk om man hittar en superbra penna. Hur ska man kunna köpa en ny när det behövs? Det känns mer som en förbannelse än en belöning! Men ascoolt att vara dryg Japanofil i Sverige. "Jag köper ju bara japanska pennor, dom är ju helt överlägsna!"

Gottis-chan 27 oktober 2011 kl. 14:34  

Åh guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud jag vill diiiiiiiiiiit (skulle väl bli luspank på kuppen men vad är lite svid i plånkan när det verkligen gäller?? :D)

Åsa Ekström 28 oktober 2011 kl. 22:49  

japanerna vet vart skåpet ska stå! Fantastiskt eller hur? Inte för att man orkar sitta och klistra raster, men ändå. Fotad hyllrad var bara en av flera gångar fulla med raster. Yum! ^^

Marre~Chan 1 november 2011 kl. 11:56  

*sob sob* why so taskig!! efterblivna sverige, det bara måste byggas ett ställe som den där!

Linnzy 2 november 2011 kl. 09:30  

Ojoj...konstnärsbutiker och leksaksbutiker (barbie) är ju två slags butiker som jag kan spendera timmar i...och det är bara i sverige!...Japan måste ju vara så nära himmelriket man kan komma!

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP