onsdag 28 september 2011

Mer mys

Från Bokmässan direkt till Yasuragi, faktiskt (Familjesemester innan avfärd, jag tror de tänkte att om de skulle få med mig på spa fick de tala mitt språk). Solid Japankitsch för hela slanten! Men ganska likt ett riktigt Ryokan -Japanskt traditionellt inn- ändå kan jag säga som har erfarenhet av, största skillnaden att Yasuragi var betydligt renare (och det var faktiskt sängar, även om de var planterade direkt på golvet för exotismens skull).
Men - de hade en mangautställning! Härligt! Hade jag haft lite stake hade jag försökt mig på en förhandling att få in Svensk Manga här, men ser ett fönster för framtida exponering av genren.
Nu var det ju inte det jag skulle göra, utan stressa av och hitta mig själv i en varm bassäng istället. Det gick väl sådär; jag tog med jobbet, men jobbade inget, så en liten seger!

Sammanfattning: Om man inte lyckas spara ihop till en hel Japanresa utan bara del av rekommenderas Yasuragi att bota den värsta abstinensen.





0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP