onsdag 17 augusti 2011

Helgon och Demoner


I andra nyheter jobbar jag med en utställning på temat Helgon och Demoner för Murberget - länsmuseet Västernorrland. Så här fin blev affischen, även om pergamentrullen ska vara tom och titel + info tillkomma.


Utställningen öppnar på lucia passande nog; mer info kommer också upp på deras facebooksida.

Tanken är att utställningen ska bestå av olika delar varav en illustrerad intressanta helgons liv i serieform och det är där jag kommer in. Och intressanta/makabra är dom; fick en ypperlig referensbok skickad till mig jag fördjupat mig i. Mitt favorithelgon so far är nog ett som fick alla sina tänder utdragna och därför alltid poserar med en tång i handen. Hur som, det finns material att jobba med kan man lugnt säga...

0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP