söndag 8 maj 2011

Spx den episkt episka sammanfattningen

Det var den seriemässan och nu ska jag blogga om den som alla andra serietecknare; ni vet lägga upp foton på coola tecknare jag träffat för att visa jag var där det hände, addera några fyllebilder och skryta lite allmänt över olika fanzinekap och min goda smak - som sig bör.

Var iof ganska oengagerad i år eftersom jag trodde jag trodde jag skulle sitta under ett körsbärsträd i Tokyo vid den här tidpunkten men hade väldigt trevligt no less. Gjorde bort mig lite lagom som sedvanligt -pratade osammanhängande med Johannes Klenell utanför Galagofesten, hann försvinna från Kartagobordet innan besökare kom tillbaka med böcker jag skulle signera (Efraim var det du? Ursäkta! Hoppas det går att fixa vid annat tillfälle!) och cementerade säkerligen ett intryck av bitchighet genom min vanliga oavsiktliga ignorering av folk. Speaking of, det är lika bra att klämma in en...

DISCLAIMER: Om jag verkar sjukt otrevlig och självupptagen i allmänna sammahang är det inte intentionen - otrevlig, självupptagen (och gärna självmedlidande) är jag helst i enrum. Däremot är jag helt sjukt förvirrad, har noll simultankapacitet och minne som en guldfisk; varpå jag ser sur ut, glömmer bort namn, ignorerar folk eller glömmer bort att jag känner dom. Det är karaktäristiskt, men inte avsiktligt.

Iof vet jag inte om nån brydde sig, men det är många i mitt liv som påpekar faktum så det e lika bra att få den avklarad.

Mmmm I aim to please...

Synd att jag är som jag är kan jag tycka, men oavsett är det egentligen helt irrelevant för jag har träffat Brian lee O´Malley och detta fantastiska faktum överskuggar ju givetvis allt annat!

Men, i nån slags kronologisk ordning...

Torsdag och Kartagofest, jag och en väldigt cool tecknare. Fint det var. Jag och Kim träffas aldrig, och pratar väldigt lite när vi ses, men det är ändå alltid så sjukt fint.

Hela Fredagen var jag hemma och hade jobbångest tills jag drog in och gick på Swe Comic Sin 2's release och hängde i Bagarmossen! Så väldigt väldigt rätt just då.

Lördag; dissade mässan för frukost med Malin på en klippa ute vildmarken. Detta har inget med spx att göra. Men det var också rätt sak just då.


Lördag eftermiddag! Det är bara när man verkligen inte har något att göra alls som man tar kort på det tomma utrymmet framför ens signeringsbord, oh, tragiken! Men så illa som dokumenterat var det iof inte, vi sålde en del och det var roligt.

Kväll och Galagofest! Ja jävlar vilken fotograf jag är, vilka perspektiv, vilket ljus, vilket motiv av ryggar! (Obs, ironi).

Söndag, och eftersom jag är jag tycker jag det är roligare med, tex, Catarina Batistas små små onigiris än fanzine ^_^ Och ja, hade jag inte varit serietecknare hade jag dedikerat mitt liv åt att skapa den perfekta nåldynan i form av ett gulligt moln med ett ansikte. Jag tycker det är grymt.

Jag vill ha en sån och gifta mig med den, det vill jag...

...gjord av ingen mindre än den fantastiska Natalia, som också gör jävligt bra serier. Läste Nosebleeds senaste antologi, mer om den snart.

Sarah Kläpps fina trycksaker!

Intervju med Brian lee O'Malley inför visningen av Scott Pilgrim :D Lisa Medin var grym moderator.

Här skulle det in en video med Brians kärleksförklaring till mangan Nana och varför den och andra shojoserier influerat honom, men den videon ville blogger inte lägga upp, så ni får föreställa er.

Alltså det här är ju så roligt, jag är en sån fangirl! Det har jag ju sagt, men verkligen! Det är typ O'Malley och någa japanska tecknare jag skulle vara lika squeamy över, men det grejen är att jag aldrig har fått en chans att träffa någon jag skulle reagera som en 14årig groupie på innan, och nu fick jag äntligen till det!

Så så här glad var jag när jag helt otippat och helt omotiverat råkade få följa med när Fredrik och Lisa intervjuade honom för Bild&Bubbla!

Kyaaaa----- XDDD

Ha ha ha! Ja shit! Jag var snornervös men lyckades ändå med den kanske inte så imponerande konsten att lämna över mina böcker, ville Hope Larson skulle få en också för hon coachade mig en snabbis på Spx i NY 2009 och var jättesöt (och snygg).

Men det som är så coolt med O'Malleys serier är att han gör precis det som jag tycker västerländska mangatecknare ska göra - ta till sig BERÄTTARTEKNIKEN och vad mer man nu gillar med manga och inspireras av -inte nödvändigtvis den storögda karaktärsdesignen- och därifrån utveckla en helt egen stil (Obs, undertecknad gör det inte, berättarteknik iof men glöm egen stil, här är det standardiserad stereotyp-shojo som gäller).

Okej nu ska jag släppa min avgudadyrkan.


Tomas Antila med helgen snyggaste hårband...

...och sitt nya fanzin som jag e pepp på! Dessutom får han sjukt mkt plusspoäng för bordets tygval.
Det var allt jag hade är jag rädd.
Snart - mässans bokfynd!

1 comments:

by Stfn 8 maj 2011 kl. 23:14  

Jag är fortfarande bitter över att jag missade mitt eget ateljéhäng.. :/ Kul att se dig som vanligt!

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP