torsdag 17 februari 2011

Serieskolan 2.0

Förra veckan var det dags för den årliga (nåja) gästlärarrollen på serieskolan i Malmö.Serieskolans gamla lokaler är som bekant mallen för skolan i Sayonara, men nya tider, ny skola!
Från och med september är serieskolan i Malmö lokaliserad i Mazetti på bergsgatan, vilket klär dess image mycket bättre än kvarnbys om än charmiga men ack så medfarna vindsvåning.(se tidigare blogginlägg här för jämförelse)

Alla ettorna var sjukt duktiga, verkligen roligt att se hur mycket saker har utvecklats sen jag gick (på medeltiden).



Ettorna får breda ut sig i nya klassrummet, men har sedvanligt redan tapetserat väggarna med alster. Jag hade inte förväntat mig mindre.



Ett kök! Och det är rent!



Delar av lärarstaben -Fredrik Strömberg och Josefin Svenske- i eget lärarrum ger mig lärarblicken.



Sista eftermiddag och filmvisning, här Akira. En överambition med veckan var att visa film varje eftermiddag; jag lyckades med tre av fem. Roligast var att se reaktionerna på Adolescence of Utena (studie av genren Shojo, dag 1) mest bestående av nevösa skratt och skakande på huvuden. Ack, det är en fantastisk film...



En överraskning, något att leka med och chocklad! Tack Elise! <3

Mer om veckan på Fredriks blogg här
Mer om skolan på deras hemsida här

0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP