lördag 12 februari 2011

Festa som att det inte fanns något lärarjobb imorgon - rapport från SS2's releasefest

Så - i onsdags för det SS2's första (och eventuellt sista... releasefester brukar inte gå med vansinnig vinst... eller är det bara mina?) releasefest i Malmö!

Lite som en babyshower, eller vad det nu heter när alla ska komma och säga snälla saker om ens nyfödda.
Folk sa faktiskt snälla saker om boken, och jag tror inte bara det var ölen - enligt tradition och sed mutades de som köpte en bok med öl.

Öl, Fredrik, Hanna och Gunnar. Och några till.


Mest rördande: Mattias Elftorps konstaterande att han efter att ha läst boken grät som till slutet av Gunslinger girl. Fina! Vid det laget hade jag glömt att jag hade en kamera, så tog inget eget foto, men nån tog ovanstående; Mattias är till höger, hans öra syns i bild. Den andra personen är jag. Alltså jag som är mitt i bild. Precis där.



Snyggast: Jesse och hans flickvän Iza kom ända från Halmstad, båda så stiliga att ögonen tårades av chocken, aporopå gråt. Jesse som figurerar som karaktär i boken för övrigt. Så jävla meta! (Fast jag saknar förra looken med blått spikhår... den får leva kvar i literaturen!)


Coolast: Fanny kom direkt från jobbet och visade vart skåpet skulle stå. Och Niklas, i vars lägenhet han tålmodigt lät mig och min resväska ta över det mesta av golvytan hela veckan.
Mest på hugget: Linda -med pojkvän Tobias- var en som en haj med blodsmak där hon överföll tecknare i lite lulligt (läs hjälplöst) tillstånd och stack sin sjöjunfrubok under näsan på dom. Det fungerade aldeless utmärkt och få kunde stå emot att bidra till samlingen. Se på andra fotot och notera den målmedvetna blickan. När det ändå noteras, titta klippdocka! :3

Fina fisken.


Elise ritar fint, David i bakgrunden! Eftersom jag var gästlärare på serieskolan - eh vilket jag ska blogga om - satte jag upp demonstrativa lappar om festen och tjatade jag om den på arbetstid tills ettorna kom <3
Stort tack till alla som dök upp, mitt i veckan till trots!

xxx
å

0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP