onsdag 22 september 2010

Rediscover Maus - an exhibition

There is no recovery from Sundays catastrophic election in Sweden (Swedish democrats i.e our up until now marginalized nazi/racist party is in parliament), but trying none the less to get back to drawing, faking hope for the future. 


There will be no bookfair for me this year; I have one new book out ("Tam och Nydraken") but not much else to do there, and a lot of work here in London. But for those who are going I'd like to give you a tip about Serifrämjandes exhibition "Rediscover Maus". It will open at Gothenburg city library 24th of Sep 18.00, and also be shown during Altcom in Malmö in November. After that it's to tour around and at some point reach Stockholm, though I'm not sure of date yet.

The exhibiton consists of cartoonists depicting their relationship to/interpretation of Art Spiegelmans classic comic Maus. This was my very very gory contribution:


A special about Maus and the exhibiton will also be featured in the latest issue of Bild&Bubbla, no 148 available now:

2 comments:

jbn 23 september 2010 kl. 13:16  

Intervjun med Sverigedemokraternas tuffing i Filipstad sprider sig som en löpeld och ger i ärlighetens namn ett visst hopp om framtiden: http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE

Det känns osannolikt att de blir långvariga med sådana representanter.

Plocka Sayonara September #1 på Bokmässan idag. Ska bli intressant läsning.

åsa 24 september 2010 kl. 04:55  

Ha ha ha, jag har sett det klippet säkert 3 ggr! Fast jag vet inte om jag känner mig bättre eller värre efter... jag menar, det är ju bra att de är korkade, men de ska ju också sitta i riksdagen... ja herregud... Tur att man flytt landet.

Tack för att du förbarmade dig över ss1! Hoppas du gillar den! Jag har helt tappat perspektivet på min egen serie, men snart klar med 2an och hoppas på det bästa.

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP