torsdag 12 augusti 2010

På med bästa lolitarosetten, pojkar och flickor...


För nu är det dags! Imorgon börjar Meuwcon 2010, i fryshuset stockholm, med inte mindre än 1000 besökare!!
Jag ska inte ens låtsas att jag vet detaljerna, så gå istället in på eventets hemsida här (den eminenta bilden ovan har jag skamlöst snott därifrån), men jag kan säga så mycket att om man inte förhandsbokat biljett, få inte panik! Ett antal kommer säljas i kassan på plats (man kan köpa för hela helgen/för valfri dag), men kan tänka mig det är viktigt att man är just på plats när det öppnar om man ska få nåt.
Hela helgen kan man beskåda utställningen om min arbetsprocess med Sayonara September vol 2; just precis, massa smaskig förhandstitt för -ja det är säkert minst tre i alla fall- personer som inte kan hålla sig!
Före den som vill hålla i mig -ursäkta jag är lite trött- har man chansen på Söndagen, då jag kommer vara där och sälja Sayonara bok 1, signera trosor, rita teckningar och annat roligt! Eller, om man ska vara realist, ha ganska lite där att göra; från början var där lösa planer på föredrag eller dylikt, men det hann vi inte organisera (pga min aldeless egna brist på planering).
Dock är jag nästan aldrig på konvent för att jag är lite rädd för dom (barndomsskada), så om nån tittar förbi på Söndagen, ta chansen! Ta med alster och visa, fråga om tips för publicering, hur man kan jobba i japan, varför man inte får rita nakna tonåringar i Sverige längre, ja allt (Men helst inget om senaste hippa mangan/animen, jag är old school - ett fint sätt att säga man inte har koll längre).
Kärlek,
å

3 comments:

Anonym,  13 augusti 2010 kl. 03:05  

Hej Åsa!
Fasiken vad kul det ska bli på meuwcon alltså, speciellt när man vet att du kommer vara där ^^

Jag kommer antagligen leta som en dåre efter dig på söndag, hoppas bara inte jag får en kronförkylning den här gången som jag fick när vi träffades på bokmässan förra året >.<

Fast det är ju lite tråkigt att du bara ska vara där på söndagen, för då kommer du ju inte kunna se när jag är på scenen i cosplay-galans stora cosplay-tävling.

jag hoppas att vi båda får en jättekul helg på meuwcon hälsningar Malva ♥

NataliaBatista 14 augusti 2010 kl. 02:41  

Ååååh, dumma dig, Åsa!
Såg presis utställningen på MeuwCon och nu vill jag bara ännumer läsa andra boken!!
Den kommer i år, eller? (hoppas det, fangirlen i mig vet inte om hon kan vänta mycket längre...)

Ses på söndag! :D

åsa 14 augusti 2010 kl. 06:52  

Malva: Det är faktiskt en stor förlust att jag inte får se dig på scen. Nästan så jag vill kräva fotobevis! Ser mkt fram emot att ses imorrn ^__^

Natalia: Hurra, är du där också! Då ska jag absolut leta upp dig! Amdra boken kommer först i februari tyvärr, om den ens ges ut. Kartago har ju sagt ja, men jag säger ingenting försen jag har skrivit på ett kontrakt. Det är hårda tider för mangasverige...
Ses supersnart!

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP