onsdag 10 februari 2010

Back on the dragon wagon

The work on SS2 (lol) is on temporary break as I was recently hit by the script for the new dragon book (this children's book series I'm illustrating for Bonneir Carlsen. Sweden (duh)). But it's the last one! Oh no! What is going to happen to Tam? So exciting! And I know!

I can't show anything from book 5 (out in april folks!) nor book 6 (currently working on) so instead I'll treat you to:



Kittens in a barrel! Look at Phillip! Look at his little face...

3 comments:

*Kitsu 14 februari 2010 kl. 08:49  

Du tecknar underbara serier. Har läst lite av Sayonara September och älskar den. Jag försöker själv nu med en kort onlineserie men har inte lyckats riktigt ännu. Hur lyckades du som tecknare?

Åsa Ekström 14 februari 2010 kl. 12:47  

Åh tack!! ^^ vad glad jag blir!
Kämpa på med online serien och skicka gärna en länk när du är klar om du vill ha feedback! (eller rättare: jag vill läsa!)

Jag hade väldigt mycket tur iom att jag blev publicerad precis när manga slog igenom i sverige och jag var en av de första att teckna manga. Men vad tecknandet bätträffar är det nog 90% envishet. Om man tecknar tillräckligt mycket blir man bra -_-;

*Kitsu 10 mars 2010 kl. 13:30  

Serien blev tyvärr en baksmäll, haha. Men jag jobbar vidare envist med nya illustrationer och idéer för ny online-manga.

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP