måndag 9 mars 2009

Nytt omslag


Så är det officiellt! Jag ska göra en mangaserie/svensk manga/pseudomanga/en sån där serie med stora ögon och jättelångsamt berättande. Dessutom ska jag blogga om hur jag tecknar den i mitt eget blod, varje dag, skitmycket! Så jag börjar direkt!

Detta har hänt: Åsa har jobbat på sitt episkta mangaprojekt Sayonara September i ungefär 4 år utan att egentligen jobbat så mycket för hon har gjort andra dumheter istället, som att stoppa näsan i olika drinkar i på garderobs-stora barer i Shinjuku. Lite har dock blivit klart och finns att hitta på hennes hemsida (www.asaekstrom.com, gå in och läs det som är klart för tusan, gratis serier är alltid gott!!) Efter ett par år av spännade turer i förlagsdjungeln hittar hon slutligen det perfekta förlaget i form av Kartago.

Precis, det var rätt läst, Sayonara September kommer bli utgiven av Kartago!!!
Great sucess! Första boken kommer till bokmässan i höst! Fantastiska nyheter som nu firas med en blogg och ett färdigt omslag! Den uppmäksamme serie engagerade kan notera en tydlig likhet med tidigare fanzineomslag, och det är helt rätt det är i princip samma bild. Men spegelvänd, omtuschad och Alex (seriens huvudkaraktär, note) har fått ett precis lagom efterblivet ansiktsuttryck.

Men utgivning innebär ju också vissa förpliktelser, som att göra klart boken. Eftersom jag gör detta samtidigt som jag jobbar heltid med barnböcker för bonnier carlsen kan man lugnt säga att jag har helt sjukt tokmycket mördararbete framför mig den här våren tillsammans med spänningsmomentet en trasig högerarm. Stay with me armen, stay with me (armen och jag har en dialog).


3 comments:

Momiji 10 mars 2009 kl. 07:50  

Jättetjusigt! Då ses vi på bokmässan. Signering vill man ju ha också...

Har också problem med armen, något som ju är ett evigt problem för oss som ritar/skriver/fifflar med datorer. Jag får numera hjälp av en arbetsterapeut, samt självkurerar med tigerbalsam, vetevärmare och när nöden kräver det, Voltaren Gel. Massage regelbundet är bra också, även om man bara masserar själv lite så hjälper det.

Lycka till! Ser fram emot slutresultatet, men ta inte ut dig helt!

Åsa Ekström 10 mars 2009 kl. 17:20  

Arigatou... -_-;

Mmm jag har gått till ett antal sjukgymnaster för tröst och stöd och fått det i form av... värktabletter. Wtf?
Men visst det hjälper. Och sån där muskelsalva man kletar in atletiska idrottsmän altenativt hästar med...

Anonym,  30 mars 2009 kl. 03:20  

Kämpa på! Det skall bli så otroligt kul att se den färdiga serien. Bra att du hjälper till att öppna upp för svensk manga; har alltid beundrat din stil! Glöm inte att lyssna på armen ibland bara ^^

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP