fredag 20 december 2013

Läxa: gör en bok

Läxa för lektionen Idea work; ta fram en konceptbok för en butik (Gör undersökning av en massa butiker, redovisa undersökning, bestäm en butik, ta fram ett koncept, gör ett exempel på den färdiga boken, presentera idén med redovisning, skriv 10 sidor rapport på det hela).

Så jag gjorde en bok. På en vecka. Butiken hette Fairy Tale, så sagotema blev det komplett med att ta fram en originalkaraktär och hela paketet. Som grädde på moset klädde jag in hela boken i mossa (jag hittar fortafarande bitar av mossa på de underligaste ställen i och utanför mitt rum).
Men det var första gången på åratal som jag jobbade analogt med att ta fram illustrationerna 9 st, även om jag sen la på lite filer och så i dator. Pastell och copicmarkers, mycket nostalgiskt. Eftersom den typer av bilder är assvåra att scanna snyggt rekommenderar jag att istället ta högupplöst foto på bilden, sen pilla med kontraster och dykikt i photoshop. Det går mycket bättre. Man får vara noga med att ta fotona rakt uppifrån och med bra belysning bara, helt dagsljus.

0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP