måndag 5 september 2011

Rockgrejen

Fick mail från min fina kompis Jan i London att hans kompis Tess hade hittat mina ikeatyger och sytt kanske världens coolaste Rockjacka inklusive löshår.





Jan has the look.

Av allt jag sett av tygerna vinner denna jacka med hästlängder.

Jan har för övrigt skrivit ett supergulligt blogginlägg om min över en bild jag gjorde till hans födelsedag, men grejen var att bilden han gjorde till min födelsedag var mycket finare. Den är tyvärr nedpackad i en låda i en källare tillsammans med resten av mitt liv, men den porträtterade mig som den kvinnliga mangaversionen av Clark Kent, kan man säga, mangatecknare på dagen och mansslukerska på natten, ha ha! Önskar jag kunde berika bloggen med ett foto på underverket, men får nöja mig med att skryta lite om Jans andra verk istället.
Jan är en av dessa fantastiska serietecknare som gör feministiska serier utan att det är en grej, det råkar bara vara tjejer som gör allt som killar gör och det är inget konstigt med det, och tecknar dessutom skjortan av alla medans han gör det.
Han ligger bakom bilderna i Drift, kom nyligen ut med ascoola noveletten Några Feta och syns för närvarande i sveriges hetaste serietidning Utopi.

Åsa rekommenderar:








0 comments:

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP