onsdag 4 maj 2011

Spx 2011


Jo det är helt sant, Scott Pilgrims skapare kommer till Stockholm i helgen!
Nej vänta, det var nördvinkeln! Låt oss börja om.

I helgen är det dags igen för SPX på kulturhuset, och på grund av en ändå väldigt oväntad jordbävning befinner jag mig ju, japanplaner till trots, i staden. Har hamnat Kartagos signeringschema som följer:

Lördag

12.00 Daniella Wilks

13.00 Thomas Olsson

14.00 Åsa Ekström

15.00 Pelle Forshed & Stefan Thungren

16.00 Martin Kellerman

17.00 Magnus Engström


Söndag

12.00 Nina Hemmingsson

13.00 Gunnar Lundkvist

14.00 Åsa Ekström

15.00 Daniella Wilks

16.00 Emma Rendel


Då traskar man alltså fram till Kartagos monter för att få sig en signering eller lite skvaller från vem man nu är sugen på. Jag är rätt peppad på Daniella Wilks bok måste jag säga, den verkar hota med stor igenkänningsfaktor.
Spx är alltid värt att besöka eftersom det är Sveriges bästa fanzinemarknad, men där är också alltid en mängd inbjudna gäster, fester, filmvisningar och andra arrangemang i samband med, som man inte vill missa.

Officiella Spx-sidan här.

Jag ska inte missa releasefesten av Swedish Comic Sin 2 på fredagen och inte föredrag med Bryan Lee O'Malley på söndagen.
För en alldeless utmärkt sammanfattning av alla aktiviteter på och kring mässan kolla in seriefestivalen.se

3 comments:

Efraim 4 maj 2011 kl. 07:49  

Det kommer bli awesoooome! Har planerat att skaffa signerade Sayonara September av den där Åsa Ekström och tänker göra allt i min makt för att fixa en signerad Scott Pilgrim med!

Åsa Ekström 4 maj 2011 kl. 13:05  

Yay! Då blir vi två på Pilgrim Jag är ett fangirl ^____^

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP