onsdag 5 januari 2011

Promo artwork

Nytt år och ny bok!

Inför releasen av andra boken har jag tagit mig i kragen och gjort promo artwork!

Det är, häpnandsväckande nog, första gången jag tecknar något relaterat till Sayonara September som inte är en del av inlaga eller omslag.
Men det är ju så många seriesidor som ska göras, och då är det svårt att motivera varför man inte gör en sida, om man gör något. Sen vet jag iof en massa kollegor som tvångsmässigt dras till penna och papper även när de inte jobbar -för nöjes skull som det så fint heter- medan undertecknad står bredvid och stirrar i fasa och förundran.
Jag förstår inte alls. Man har ju världens bästa jobb men varför skulle man vilja teckna MERA? På fritiden är ett tomt uppfodrande papper högt upp på listan över saker jag INTE vill se.

Men det sagt, promotion artwork (ursäkta engelskan, är säker på det finns ett svenskt ord jag inte kan komma på) var faktiskt roligt:





Klippdockor! Dom kommer delas ut i samband med event kring släppet ^^
Och äntligen fick jag göra alla karaktärerna i färg! Bara en sak!
Man får ju inte ha favoriter men min favorit är Christoffer.

Mer info kring boksläppet kommer snart!



4 comments:

Liv,  5 januari 2011 kl. 11:35  

ÅÅH! Kärlek! *___*
Jag älskar klippdockor! Söta fina Åsa, du måste spara ett set till mig. please?!

/Liv

Anonym,  5 januari 2011 kl. 16:03  

event vid släppet? när? =3

åsa 6 januari 2011 kl. 05:15  

Liv: Jag fixar! Jag tror att den svarta marknaden kommer bli stor här :3

Anonym: vi har inte satt några datum än, men info kommer upp på bloggen så fort jag vet!

Anonym,  7 januari 2011 kl. 04:22  

Hej Åsa!
Va ballt med lite promo-art, jag älskar klippdockor ^^

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP