måndag 16 augusti 2010

Bilder från Meuwcon


Meuwcon är över, och titta vilka fina armband man fick som minne! Utom jag som istället fick en gästbricka jag tappade bort två gånger!



Den av mig omtalade utställningen med bilder från andra boken; manus, skiss, tusch och färdig sida...


...också känt som en skamlös teaser.



Söndagen spenderades i kvalitativt sällskap med underbara Malva, mitt självutnämnda största fan och efter helgen uppgraderad till assistent, livscoach och min kontakt med kidsen.
Tack Malva, du är finast! ^^



Det bästa med konvent eller att vara i Sverige i allmänhet för den delen är att man träffar en massa folk man tycker om. Här Niclas och jag - dagen till ära iförd den gamla trasan till lolita outfit använd när vi, eh "cosplayade" på comiket. Meemorrrieees....
(Slut på socker för det här blogginlägget)



Så vad gör alla japan-kåta ungdommar på dessa konvent egentligen?
Jo dom... dansar.



Jättemycket.



Iförda röda liner jag är avundsjuk på (hörde du det Erika?)


Altenativt matchande hårfärg. Jag tror jag är kär! *^^*
Det var allt för den här gången! Ses igen nästa vecka!

4 comments:

Anonym,  16 augusti 2010 kl. 23:43  

Hej Åsa!
Det låter som att du hade det lika kul som alla de andra på konventet ^^^

Btw: så skrev du blogginlägget på svenska igen, det liksom skiftar så där ibland mellan engelskan och svenskan på inläggen >.<

kram Malva ♥

Åsa Ekström 16 augusti 2010 kl. 23:52  

I did, kan ju inte bestämma mig för om jag ska blogga på sv eller eng... men det här var ju rätt sverigespecifikt, så då blev det modersmålet...
^^

by Stfn 17 augusti 2010 kl. 02:59  

Jag hade en hel del av mina seriestudenter där och sålde fanzine! Har fortfarande nog av såna här tillställningar sen jag var på nåt (kommer inte ens ihåg vilket) konvent 2003-ish..

Miriam 23 september 2010 kl. 09:13  

Wahh!! @.@ Det var mitt första konvent och jag var jätte nervös, men jag är glad att jag fick boken signerad i alla fall!! ^^"

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP