måndag 30 november 2009

men vad i...?(=)/&&%€



Jaha. Här har man äntligen skrivit klart manus -nästan- och sätter sig ner för att teckna nöjd och glad och naiv, bara för att inse att man nu har ett nytt problem - mer text än bilder.
Se ovanstående uppslag - mer text än en rysk sekelskiftsroman.
Det är ju _inte_ manga.
(notera att jag har hjärtlöst censurerat texten för att den är full av spoilers; men man kan ändå räkna tecken, om man har mycket fritid)

Men satan om jag gör om det här kapitlet! icke. Man får väl lära av sina misstag istället. Så nu blir det till att korta ner texten och dialogen i resten av bokens manus, som lutar åt att vara väldigt väldigt textbaserat. Och jag har inte utrymme eller tid att låta texten accompanjeras av lämpligt antal bilder -_-
Det är lite nu man tänker det hade varit bra att ha någon som läste, korrade och gav feedback, även om hittils varit nästan lyrisk över att få jobba utan uppsyn (läs: släppas lös). Det är inget jag har varit bortskämd med, tecknat åt andra som jag gjort större delen av karriären. Och att någon ska gå in och peta i/lobotomera mitt hjärtebarn har tagit emot, men det är väl oundvikligt.

Jonna, är du sugen?

5 comments:

Anonym,  1 december 2009 kl. 07:56  

ooh ooo pick me, pick me!
jag vill läsa & korra, och jag är en höjdare på feedback, snälla I'm begging you =0

åsa ekström 4 december 2009 kl. 07:45  

Då förstör jag ju läsnöjet för dig Malva, det kan jag inte ta på mig ^_^

tomas: tack. mycket text gör det i alla fall till en längre läsupplevelse... öh... eller nåt...

Momiji 14 december 2009 kl. 09:16  

Bilderna och perspektivet på högra sidan är så tjusigt så det gör väl inget om det är lite mycket text här och var. ;)

Tack förresten för att du bloggar om skapandeprocessen. Det är väldigt spännande att kunna följa med lite i arbetet på serien.

creative advisor: lauren baily Image copyrights: åsa ekström

all text and images: åsa ekström



  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP